Wedding Planner po polsku

Wedding-planner-po-polsku

Ewelina Laszowska

Wedding Plannerzy, czyli po prostu konsultanci ślubni, już na stałe wpisali się w krajobraz polskich ceremonii weselnych. Większość osób kojarzy ich z fachowcami, których zadaniem jest pomoc w organizacji ślubu. Moim zdaniem, brzmi to nieco enigmatycznie, dlatego postanowiłam przybliżyć Wam ten temat.

Profesjonalny konsultant zna branżę od podszewki, dlatego wskaże Wam najlepszych usługodawców. Umie negocjować warunki kontraktu, możecie więc mieć pewność, że nie przepłacicie. Jest dobrym mediatorem, pomoże Wam w sytuacjach stresowych, których na pewno nie zabraknie podczas przygotowań do ślubu. Zna się na logistyce i organizacji pracy, która zaowocuje rzetelnym i terminowym wykonaniem zadań. Jednym słowem jest Waszą „prawą ręką” w trakcie przygotowań weselnych.

W planie szczegółowym oznacza to, że konsultant zajmie się organizacją…wszystkiego i opiekuje się Młodą Parą podczas całego okresu przygotowań. Pomoże Wam w zaplanowaniu stylu uroczystości, wyborze menu, tortu, ciasta, alkoholi i pozostałych napojów. Dobierze idealne miejsce na ceremonię zaślubin i przyjęcie weselne oraz dekorację kościoła i samochodu. Poszuka zaproszeń, zajmie się ich adresowaniem, wysyłką oraz potwierdzeniem przybycia gości. Skontroluje również pozostałe materiały drukowane, takie jak np.: winietki, menu dla gości, zawieszki na alkohol, informatory ślubne, plan usytuowania gości. Przygotuje i będzie koordynować listę prezentów oraz wybór upominków dla weselników. Wybierze z Wami bukiet Panny Młodej oraz pozostałe kwiaty na uroczystość. Zapewni odpowiednią oprawę muzyczną, fotograficzną i filmową ślubu oraz zabawy. Doradzi, jak wybrać stroje i dodatki ślubne, odwiedzi z Wami fryzjera, wizażystkę i kosmetyczkę. Przygotowuje i na bieżąco uaktualni budżet ślubny oraz indywidualny harmonogram przygotowań. Pomoże w załatwieniu formalności prawno-kościelnych. Może zorganizować wieczór panieński i kawalerski oraz kurs tańca dla Młodej Pary. Do jego zadań należy opieka nad transportem i noclegami dla Młodej Pary, gości weselnych, rodziców i świadków. Jego zadaniem jest również negocjowanie warunków z podwykonawcami, rezerwacja terminów, podpisywanie umów i rozliczenia. Koordynuje oczywiście przebieg dnia ślubu, dodatkowe atrakcje oraz organizację podróży poślubnej.

Jeżeli jesteście zapracowani i zabiegani, rozważcie współpracę z konsultantem ślubnym, wynegocjujcie wynagrodzenie i podpiszcie umowę, a przygotowania do wesela na pewno przebiegną w miłej i sympatycznej atmosferze. Nie musicie decydować się na skorzystanie ze wszystkich oferowanych usług, a jedynie z ich cześci – wybór należy do Was.